Flere studerende til Nanoscience uddannelsen

Kan man finde nye studerende på TikTok? Svaret er JA!

Jeg har arbejdet sammen med Micky Creatives og deres creators af flere omgange, og det har hver gang været en kæmpe fornøjelse. Der vises altid en imponerende professionalisme og kreativitet gennem hele processen. Deres evne til at forstå og formidle budskabet på en engagerende måde har været afgørende for kampagnernes succes. Samarbejdet er altid gnidningsløst, og jeg bliver gang på gang imponeret over deres store dedikation og resultatorienterede tilgang til projekterne. Jeg ser frem til fremtidige samarbejder.
– Astrid Dam Schiøller, Head of Professional services & Consultancy

Forhistorie

Uddannelsen Nanoscience, som udbydes på både Århus- og Københavns universitet, har haft udfordringer med at tiltrække nok studerende til deres uddannelse.
Uddannelsen er relativt ny, så de fandt det nødvendigt at lave noget støj omkring, hvor fed og spændende en uddannelse det er.

Virksomheden ønskede en kampagne med content creators, som kunne være deres talerør for uddannelsens USP’er.
De henvendte sig til Micky Creatives med henblik på en kampagne, som kunne skabe awareness omkring deres uddannelse og i bedste fald flere optagelser.

Udfordring

Nanoscience ønskede at få videoerne skubbet ud til en målgruppe i Århus og København, da uddannelsen bliver udbudt på Århus- og Københavns universitet.
Yderligere ønskede de at ramme unge mennesker, som står overfor uddannelsesvalg. Samtidig ønskede de content, som udfoldede Nanosciences USP’er på en underholdende og kreativ måde.

Løsning

Vi igangsatte en kampagne, hvor vi udviklede 11 forskellige skræddersyede kreative koncepter til 11 forskellige content creators. Koncepterne blev nøje forberedt og blev ført ud i verden, da vi brugte en hel dag på at skyde content ved det fakultet, hvor Nanoscience opholder sig.

De pågældende content creators blev introduceret til uddannelsen elementer og fik lov til at interagere med dem – på deres måde – hvilket skabte underholdende og humoristisk indhold, som samtidig introducerede nogle af de fedeste elementer, som man kan opleve på uddannelsen.
Herefter fulgte et omfattende redigeringsarbejde, hvor vi sørgede for at lyd- og billedesiden matchede med det content, som brugere forventer at opleve, når de besøger TikTok.

Yderligere udarbejdede vi en Paid-strategi, hvor vi havde fokus på at ramme en meget specifik målgruppe.
Kampagnen ramte den ønskede målgruppe massivt, og da ansøgningsfristen udløb var antallet af optagne fordoblet!

Resultater

11

Videoer

+17.000

Likes

+2 millioner

Reach

Book et uforpligtende møde med os

Vi sidder klar til at give dig sparring på din næste kampagne.
Udfyld dine informationer, og så kontakter vi dig

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Micky Creatives

Kontakt

+45 23 98 54 90
Hello@mickycreatives.com

Adresse

Sankt Peders Stræde 45B, 2. sal
1453 København

Informationer

Micky Creatives ApS
CVR: 41699159