Børnene mødte op i Fordbutikken – og forældrene købte en bil
To be honest it truly was a pleasure to collaborate with Micky Creatives. Great energy in the meetings, and deliverance on time and better than we expected. We were very glad to work with them and will not hesitate if the opportunity comes again.
– Tau Lee Bjørn Rosenberg, Art director at Mindshare Denmark
Vores samarbejde med Ford var en stor milepæl, da det er et stort internationalt brand, som kontaktede os med henblik på en TikTok-kampagne.
Ford havde ikke tidligere været på TikTok, og det var en stor ære at være bureauet, som fik deres tilstedeværelse på TikTok kickstartet.
I den konkrette case skulle Ford lancere en helt ny bil-model, og derfor skulle de bruge en kampagne, som skabte awareness omkring lanceringen med henblik på salg.
Ford præsenterede os for en problematik om at de ønskede at markedsføre på TikTok, men de var i tvivl om, hvordan de ramte den ønskede målgruppe på TikTok. Micky Creatives iværksatte en omfattende kampagne, som både skulle ramme en ung målgruppe på TikTok, men som samtidig skulle appellere til et ældre publikum, som er Fords primære målgruppe.
Vi havde en stor udfordring i denne case, da vi skulle benytte TikTok til at ramme en målgruppe, som ikke naturligt befinder sig på TikTok.
Vi skulle sælge biler på en platform, hvor mange af brugerne må antages at ikke være købestærke nok til at erhverve sig en ny bil. Dette var en fed opgave, som virkelig krævede, at vi tænkte i innovative løsninger.
Vi tænkte ud af boksen og udarbejdede en kampagne i to spor. Årsagen bag dette var, at vi ønskede at benytte TikTok til at skabe awareness omkring bilen og herefter afholdt vi et event, som i bedste fald skulle generere salg.
Det første spor var en TikTok-aktivering, hvor vi koreograferede en dans, som nogle af landets største TikTok-creators fremviste på deres kanaler – foran den nye Ford-bil. Dette skabte awareness hos en ung målgruppe, hvor vi arbejdede udfra en tese om, at disse unge mennesker kunne vise deres forældre, hvor fed en bil, som de har set deres idoler danse foran.
Det andet spor var en meet n’ greet i Fords flagskibsbutik, hvor TikTok-målgruppen kunne tage deres forældre med ned i Ford-butikken for at møde nogle af deres idoler. Nede i butikken havde vi forberedt flere aktiviteter, og der mødte hundredevis af unge mennesker op.
De tog alle sammen deres forældre med, og herved fik Ford præsenteret deres nye bil for deres primære målgruppe. Ved at tænke kreativ og innovativt eksekverede vi en strategi, hvor Ford opnåede awareness fra to essentielle målgrupper!
Vi sidder klar til at give dig sparring på din næste kampagne.
Udfyld dine informationer, og så kontakter vi dig
+45 23 98 54 90
Hello@mickycreatives.com
Sankt Peders Stræde 45B, 2. sal
1453 København
Micky Creatives ApS
CVR: 41699159